onsdag 23 september 2009

En gigant på el?


Skulle köpa platt-TV till svärföräldrarna på lunchen idag. Elgiganten låg nära till hands. Så där ramlade jag in och möttes av en TV-djungel.
Nu var jag ändå rätt påläst och letade mig snabbt fram till Samsung LE40FXXXBCCDTDES. I korta drag var det en stor TV som visar en bra bild.
-Har du tid? frågade jag försäljaren och insåg omedelbart att:
1. Han hade inte ätit lunch än.
2. Han jobbade på Elgiganten i brist på annat.
3. Hans sambo inte delar Anna Ankas värderingar
4. Han var där bara för att på krogen kunna droppa att han jobbar på Kungsgatan i Ståckhååålm.
-Ja..? sa han kort.
-Jo ni har en TV därborta, en Samsung, 40 tum. Den...
Längre hann jag inte.
-Den är slut.
Jag kom med ett alternativ. En Philips med jättelångt efternamn.
-Slut.
Jag hade ytterligare ett alternativ.
-Den där då, Panasonicen.
-Slutt, sa han nästan triumferande.
Jag orkade inte lägga ut nån text om tillgång, efterfrågan och servicekänsla. Sånt överlämnar jag till pensionärerna.
Köpte en Samsung LE40FXXXBCCDTDES på nätet av PC City istället. Och slapp prata med en endaste människa. Bara vänliga texter och tacksamhet för att jag valt just PC City.
Svärföräldrarna kommer inte märka nån skillnad. Ingvar Oldsberg ser likadan ut i Samsung LE40FXXXBCCDTDES, vare sig den kommer från Elgiganten, Åkes Radio & TV eller PC City.
Och jag slipper pompösa, otrevliga elgiganter...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh fan. Har Åke's öppnat lokalkontor i Stockholm...