tisdag 22 september 2009

Hatlåtarnas hatlåt.

Vi hade just en diskussion på jobbet. Ibland har vi det. Och då brukar intensiteten bli sådär lagom ljum. Ingen går i taket. Ingen stormar ut storgråtande. Ingen hotar med gängspö. Alla når consensus.
Häromdan slängde jag ur mig en fråga när jag satt och strösökte på Spotify.
- Vilken är er absoluta hatlåt?
Det tog skruv, vill jag lova.
"The lady in red", "Nikita", "allt med Eros Ramazotti". Hatlåtarna haglade. Artister som kittlar kräkreflexen dök upp.
- Meatloaf får mig att sjukskriva mig.
Ljudnivån ökade. Alla sökte upp sina mardrömslåtar.
- Lyssna på den här då. Fyyyy faaaan! Peter JävlaLeMarc. Och James Blunt.
Nu tog jag fram mitt äss ur rockärmen.
Opus med "Life is life". Vi gick och gängkräktes.
Spotify är fantastiskt.


Inga kommentarer: