fredag 27 mars 2009

Jag har ett scoop!


Bäst att säga det från början: jag är inte sponsrad av Google.
Men nu har jag ett scoop. Tack vare Google.
För nu växer glashärvan!
Det har väl inte undgått nån att det klirrar friskt om kycklingen från Kronfågel. Folk hittar glas när dom gör Flygande Jakob och wokar thailändska kycklingrätter.
Informationschefen på Kronfågel får lämna glasklara svar på medias frågor.
Hon heter Jenny Fridh, och jag känner henne lite sådär från tiden på Sveriges Radio.
Så jag googlade på henne. Vad gjorde hon innan hon kom till Kronfågel? Enter. Poff!
Jo, hon var informationschef på Axa. Och då, för drygt två år sen, var hon i hetluften också.
Varför? Jo: man hade hittat GLAS i Lantmännen Axas müsli!!!
I en artikel i Aftonbladet den 2 noveber 2007 fick stackars fröken Fridh svara på frågor om varför folk hade hittat glas i dinkelmüslin från Axa.
Hallå?! Konspirationsteorierna tar fart i min skalle. Glas i livsmedel = Jenny Fridh.
Vem vill anställa henne som informationschef i framtiden? Möjligen Kosta Boda.

1 kommentar:

Victoria sa...

Har du visat detta för din gamla kollega, Jenny?