måndag 8 september 2008

Jag mördade igår

Igår dödade jag 38 personer. Blev biten av två skallerormar och åt både gröna, gula och röda örter.
Alltså, skillnaden mellan fantasi och verklighet blir verkligen hårfin när man ägnar en bakfull söndag åt att mata 22 millimeters TMT-kulor i zombies som har kidnappat USA:s presidents dotter. Min uppgift är att rädda henne och därmed också världen.
Frågan är om jag vill rädda henne. Svaret är förmodligen ja. Men om det hade varit George W Bush som kidnappats av dummingarna kanske jag tvekat. Har inte också jag ett ansvar att göra världen bättre?
När kommer Play Station-spelet som går ut på att sänka koldioxidutsläppen? När spelar vi spel en bakfull söndag för att äntligen få en saluhall i Örebro? När mördar jag Lagerbäck för att återgå till 4-4-2? Och när kan jag med PS-kontrollen hemma ordna så att Clark Olofsson och Lars-Inge Svartenbrandt tävlar mot varandra i Sing along?

4 kommentarer:

tompa sa...

Hur länge orkar du hålla dig uppe en bakfull söndag? Egenkligen?

Magnus sa...

Jag höll mig inte uppe. Jag halvlåg i en sackosäck, åt rischoklad och drack kaffe. I sex timmar...
M

tompa sa...

Då så... å andra sidan verkar klockan på den här siten vara lokaliserad i Mongoliet eller nåt... å det kan ju förklara ett å annat...

tompa sa...

Eller Hawaii... klockan, alltså!