måndag 22 september 2008

Om hår i maten


Alltså. Persson dansade med kor. Adelsohn dansade hula-hula och skulle bada i en kärnkraftsanläggnings kylbassäng.
Reinfeldt åker till ett charkuteri och använder hårskydd. Samma komik och bisarra humor.
Själv åt jag lunch med en kund på ett universitet idag. Jag såg kocken. Tyvärr. Han var två meter lång, hade en fläck ovanför handleden som inte var tatuerad, det långa håret hade han knölat in i en Reinfeldt-mössa. Men från hakan och typ en meter neråt hade han ett rött skägg som var snoddat och flätat.
Det var med stor oro jag kollade in hans serveringsteknik när han slevade upp det som kallades limesås till mina kycklingköttbullar. Doppade han inte skägg-slutet ändå lite i såskantinen..?
Jag och kunden stirrade på tallrikarna framför oss och tyckte oss känna ett MC-gäng-hårstrå i allt vi stoppade i munnen. Finns det inga hälsovårdande regler för långt skägg? Och hur skulle den sortens skydd se ut?
Den typen av hårskydd skulle klä Reinfeldt. Det skulle vara stor komik. Ungefär som om Mona Sahlin gjorde prostatatest.

Inga kommentarer: