måndag 22 september 2008

KPF - bättre sent än aldrig!


Min gode vän Anders har fått mig att starta ett upprop. Att vara morgonpigg ÄR ju faktiskt fiiinare än att vara kvällspigg. Likaledes är det mer politiskt korrekt att vara kvällstrött. Men åt helvete att vara morgontrött.
Varför?
-Åh, det är så hääärligt att gå till gymmet, simhallen, golfbanan, klarinettlektionen och svampskogen en tidig morgon.
Jasså? Vad är så förbaskat härligt med det?
-Jomen dagen börjar liksom i dur, säger såna där äppelkindade idioter som luktar mysk, liniment och otäck uteluft redan klockan nio på morronen.
Så fan heller. Jag försökte spela fotboll klockan sju några morgnar. Jag fick huvudvärk, eksem och var inte mig själv förrän vid elva på kvällen, lagom till sena Rapport. Och varför det heter "sena" Rapport fattar jag inte heller. Vaddå sena? Jag tycker att det är precis i tid. Och nyheter är färskvara, enligt alla journalistregler som finns.
Men nu är det dags att kliva upp på barrikaden. Från och med nu finns Kvällspiggas Förening. Just nu är vi två. Anders och jag. Vi ska ha vårt första medlemsmöte på torsdag. Klockan 01.30. Då är det förresten fredag...

1 kommentar:

mattiaskall sa...

Så underbart trevligt med en till bloggare. Jag älskar bloggen med sitt snabba och självutlämnande sätt. Välkommen och kul med klarinetten!