tisdag 16 december 2008

Det är jag som är "Media"


-Gå till en healer. Han kan säga exakt var du har ont.
Frun har en underliggande fascination för sånt som går utanför den vanliga läkekonsten och medicinsk diagnos. Ju mer underground och galet, desto bättre.
-Men herregud, jag vet var jag har ont. Det behöver ingen berätta, säger jag desperat och inser att nu kommer en utläggning om det finfina i skumraskdoktorer.
Och det gör det.
-Min kompis Pia hade skrapat upp ett sår på ryggen. Sen träffade hon en healer och han la handen PRECIS på skapmärket och sa "Det känns så starkt här". Och hon hade kläderna på sig. Vad ger du mig för det, va? VA!?
Ja, vad säger man. Jag skulle kunna dra till med nåt om att allt har en förklaring och att dom här kvacksalvarna bara är ute efter att tjäna pengar på svaga människor.
Men det gör jag inte. Istället tänker jag bara: vad du inte vet, Katrin, det är att du är gift med ett medium. Smaka på den du.
För så är det. Jag besitter en förmåga. Jag har tänkt tanken att ABBA inte ska återförenas innan dom inte har gjort det. Jag förutsåg att det skulle bli skitväder i somras redan i våras. Jag trodde att det inte skulle bli fred i Libanon innan det inte blev det. Jag såg att Ben Johnson var dopad redan innan han fälldes.
Jo, jag har en alldeles speciell förmåga. En förmåga att förutse det oväntade.
För att ytterligare befästa min position som mannen som kan se in i det fördolda, oväntade och oförutsägbara kan jag slänga ut ett wild card: Anders Lundin kommer inte att vara programledare på Allsång på Skansen i sommar.
Glöm inte var ni läste det först...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer en dag då du ska få se. Och då min vän kommer du att smyga fram till mig och säga, förlåt. Förlåt min kära kloka fru. Förlåt för att jag varit så stängd och inskränkt. Förlåt för att jag driver mig dig på min blog. Och jag kommer att säga att jag förlåter dig. För jag kan vänta på att även du vågar öppna dina ögon och ta emot allt som kan tyckas obegripligt idag.;)