torsdag 27 november 2008

Fest på jobbet!

Reklambyrån i Stockholm har party ikväll. Närmare bestämt om en timme.
Fattar inte hur det går till, men varje gång det är fest på jobbet har jag nåt viktigt dan efter.
Bilbesiktning, kundmöte i ottan, tandläkaren eller utvecklingssamtal på döttrarnas skola. Det finns ingen hejd på hur illa planerade festerna är.
Idag är det Before Ski. Massor av folk. Alkohol. Snittar. Coverband. Hela baletten. Jag har kånkat bira, vin och sprit på förmiddan. Och nu klirrar det vällustigt från nedre våningen.
Jag har viktigt möte imorrn bitti. Så klart. Ett sjukvårdsföretag. Knappast läge att komma dit och verka vara ohälsan själv.
Oj, nu luktar det mynta och lime ända till min arbetsplats.Det vankas nog caiprinha och andra sköna romdrinkar.
Viktigt möte var ordet, sa Bull.
Om några veckor har vi julfest på jobbet. Och jag åker till Paris dan efter. Tidigt, så klart.
Nu hörde jag visst en champagnekork åka i taket också. Orättvist.
Jag tar lite festlig Ramlösa och tänker på den kreativa lösningen för sjukvården.
Hoppla, nu hörde jag det välbekanta ljudet av en handskakad dry martini också. Flickorna på jobbet fnittrar och snubbarna höhö:ar...

Inga kommentarer: