tisdag 11 november 2008

Nu var det ännu närmare

Ojoj. Det var riktigt nära idag.
Jag hade allt packat. Det fanns inget som kunde stoppa mig från en afton på stället där det finns grejer att dra i, släpa på, vrida på, springa på och duscha.
-Men nåt måste det väl ändå finnas, sa Lat-Lennart på högra axeln.
-Kom igen nu, Magnus. Tänk på att du inte är nån ungdom längre, sa Pigg-Paul på den vänstra.
Och så fick det bli. Nu skulle här svettas och endorfinerna släppas lösa.
Det spöregnade ute. Men herregud, det är ju inte vädret som är dåligt - det är klädseln. Så jag satte mc-regnjackan på.
Sen var det punka på cykeln. Men herregud, det finns ju pump på utställd på stan som älskar cyklister.
-Lite motgångar är bra för det mentala fokuset, sa Pigg-Paul med löjligt hurtig röst.
-Hallå. Ska du inte vänta tills imorrn, tyckte Lat-Lennart. Du kan ju träna när du kommer från Stockholm på eftermiddan. Eller på torsdag. Kanske fredag eftermiddag.
Pumpen på Stortorget var ur funktion. Men visst har jag en pump hemma på hatthyllan..?
-Du ser, Magnus. Du har fokus nu. Bra!
Sen kom jag hem igen. Insåg att pumpen inte låg på hatthyllan.
-Det är inte din dag idag, Magnus, sa Lat-Lennart med en överlägsen, lätt sarkastisk min.
Nej, det var nog inte det. Tänkte jag, och la ifrån mig den färdigpackade träningsväskan.
Men det är en dag imorrn också.

Inga kommentarer: