onsdag 15 oktober 2008

Ett gäng kukar på kroppen

Jag var 16 år. Polaren Jonas och jag lämnade hans föräldrahem eftersom hans syrra låg utslagen i mässlingen.
Hemma hos mig satt min brorsa med sin amerikanska flickvän och hennes skitsnygga lika amerikanska kompis.
-You shouldn´t be here, sa brollan lite störd över att jag interruptade hans stund på jorden.
-Men, Jonas sister got mässlingen, urskuldade jag mig på försiktig engelska.
Då vaknade den indianliknande väninnan till liv.
-What? Mässlingen, what´s that?
-Well, you know. She got pricks all over your body.
Fel sagt, Magnus.
Men Pocahontas fann sig snabbt.
-Oh, my gosh! Lucky her!!!
Retrospektiv Tourettes Syndrom, som sagt var.

1 kommentar:

Anonym sa...

...fan ...snart kommer väl den där gamla godingen.... : Hört på internstionella poliskongressen...:
- Well, in Sweeden we have fart-controls........... Arre