fredag 3 oktober 2008

Jag älskar näsdroppar!

Jag tänker inte googla på näsdroppar. Vill inte sabba illusionen om att näsdroppar är en Guds skapelse.
Har just varit och intervjuat en kvinna som jobbar med sopor. Jo, hon sa det själv. "Jag jobbar med sopor". Allt ägde rum i Norra Latin i Sthlm. Intervjun, alltså. Ett stort forum med närmare 500 personer som alla var där av en anledning: lärande runt europeiskt territoriellt sambarbete.
Det var EU-pengar hit och klusterbildning dit.
Sen var det dags för intervju med denna genomtrevliga sop-kvinna.
Men när jag ställde frågorna var det som om det var nån snett bakom mig som ställde dom.
Dyng-täppt. Och med en röst som motsvarar Filip och Fredrik på Rohypnol.
En dusch ur den lilla flaskan. Och fyra minuter senare är jag jag igen.
Nu tänker jag INTE fråga besserwissern på jobbet om innehållet i Otrivin.
Jag låter henne inte glimra med att kunna innehållsdeklarationen och göra en konsekvensanalys.
Jag nöjer mig med att kunna andas.

Inga kommentarer: