tisdag 14 oktober 2008

Tourette-bekräftelse


Ok, ni kanske tror jag överdriver det här med Retrospektiv Tourettes Syndrom.
Det gör jag inte. Och här följer ytterligare ett bevis.
Det var räkfrossa och jag stod vid berget av knappt tinade nordostatlantiska räkor och skulle rosta mina mackor.
Framför mig stod Gladys del Pilar och rostade. När hon stod där och kollade nonchalant runt omkring sig klonkade brödrosten till och hennes mackor for upp, näppeligen färdigrostade.
Så jag knackade henne på axeln och sa:
-Ska du har mer färg?
Redan där har jag trasslat till det. Hon tittade på mig med arg ecuadoriansk blick. Och jag försökte rädda mig.
-Ja alltså, på bröna.
Bara så ni vet. Afro-Dite och nakenchocken i Melodifestivalen var mitt fel. Det var Gladys hämnd på rasistiska räkfrossande påhopp i hennes ungdom.