onsdag 8 oktober 2008

Kvantitet eller kvalitet

Det finns två sorters presenter, inser jag.
Den som är liten, med skimrande snirklig rosett och luktar guld.
Eller den som består av flera paket, och som rymmer en sorts flerstegsraket inom samma tema.
Jag valde den senare.
Min fru är kreativ på många plan. Men det finns en kreativ ådra där hon ännu inte vågat vrida på kranen. Målandet.
Därför blev presenttemat givet.
Present 1: En basker
Present 2: Ett staffli
Present 3: Tre målardukar på ram
Present 4: Skissblock
Present 5: En konstnärslåda med akrylfärger, penslar, pennor och lite annat konstnärligt smågodis
Present 6: En nybörjarkurs i akrylmålning i bokform

Dramaturgin blev givetvis lyckad tack vare hennes antipati för just baskrar. Den blick som mötte mig över frukostbordet i morse när baskerpaketet öppnades kan jag leva på fram till 8 noveber 2009.
Fast jag kan å andra sidan leva på blickarna jag fick när måleritemat uppdagades i takt med öppnandet av resten av paketen, resten av livet.
Succé!
Jag vet redan vad jag ska ge frun i present nästa år. En låda sherry av finaste sort till hennes vernissage på Liljewalchs.

Inga kommentarer: