onsdag 8 oktober 2008

Fetfel från början

Alltså. Det började liksom inte så bra med presenten till födelsedagsbarnet.
Vi satt och chillade (ungdomsspråk) på en lokal pub med en bira igår kväll, jag och hustrun.
-Jag var på en hattaffär och provade minst 100 hattar igår, sa hon. Och så kom expiditeten fram med en - basker! Och jag som hatar basker!
Ooops!
Jag som just köpt en basker som present.
Nu är inte det hela sanningen runt presenten. Thank god!
Och faktum är att det gav mig ett mer spännande scenario när jag i morse lämnade fram presenten. Just av den anledningen fick födelsedagsbarnet öppna baskerpaketet som första present.
Jag visste inte till mig i trasorna och njöt i fulla drag av hennes antibasker-inställning när hon öppnade paketet.
Snart ska jag avslöja min plan. Men nu är det lunch.

Inga kommentarer: