tisdag 7 oktober 2008

Tipsen strömmar in...

Mindre än ett dygn kvar nu. Sen faller bilan. Godnatt jord. Och där hemma går födelsedagsbarnet runt och haussar sina förväntningar.
Har sedan igår fått flera välmenta tips från medmänniskor som sympatiserar med mig. Tack. Men dessvärre är förslagen värdelösa.
o En röd Batman-telefon som blinkar när det ringer.
Jag kan höra reaktionen. "Jag sa ju INGA TEKNIKPRYLAR!!!". Dessutom är den för kitschig och röda inredningsdetaljer är sååå 90-tal.
o Medborgarskolans "Data för kvinnor med låg toleransnivå".
Jag har en stark vilja att bli äldre än 46 år.
o En tatuering med frugans namn på mitt bröst.
En principfråga. Aldrig. Det närmaste jag varit en tatuering var en överförfriskad kväll i Köpenhamn och ambitionen att tatuera en humla i ljumsken. Tatuerar-Bill hade stängt för tio minuter sen. Min smala lycka.
o En yasiragi-dag på Hasseludden.
Födelsedagsbarnet tror visserligen på mycket kroppsligt och själsligt hokus pokus, men det japanska tjafset har fått silkessnöret.
Klockan tickar. Mot undergång eller en dag i ljuset.
Den som lever får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förnärmad! Var det val av motivet eller plats som fick dig att bli lättad för utebliven tatuering ?
"humlan sitter ;)"