måndag 6 oktober 2008

Mig lurar ingen.

Det är trendigt att älska hösten. Den höga fylliga luften, den krispiga kylan på mornarna och alla vackra färger. Och så luktar det så underbart, lite sötaktigt och mustigt.
Alla ni höstfanatiker, jag har ett meddelande till er:
Dra nåt gammalt över er!
Mig lurar ni inte. För ingen, jag säger ingen, kan få mig att älska den här årstiden.
Den så kallade fylliga luften är fylld av multnande, blöta löv som gjort sitt. Och årstiden höst har inget annat att fylla luften med. Den förbannade krispiga kylan vittnar bara om att den kalla vintern är på väg. Kul, på en skala?
Nä, jag är konsekvent emot hösten. Och november är ett veritabelt tjänstefel av månadsskaparen.
Låter jag bitter? Det är jag inte. Jag är bara skitsur. På hösten i allmänhet.
Snälla hösten, vik hädan. Ge mig maj-augusti.

1 kommentar:

tompa sa...

Aarghhh... vad är det jag läser?!? Du som är med i novemberdisets vänner och allting...