tisdag 7 oktober 2008

Nu är det gjort!

Halva jobbet är klart. Presenten är inhandlad. Imorrn bitti ska det bjudas på sängfrukost och egenhändigt inslagna paket.
Just nu känner jag mig tom invärtes. Som att ha gjort fyra Högskoleprov efter varandra, lämnat in och nu väntar på resultatet.
Sedan den 9 oktober förra året har jag uppmärksammat lyssnat till små fragment av fruns subtila luckor av sånt hon inte har, men gärna vill ha.
Det var i ett töcken av subliminal varseblivning som jag kunde utropa eureka. Nånstans i alla dessa mångordiga diskussioner och samtal fanns det nåt. Nu vet jag vad. Och nu är det köpt och inslaget.
Återstår reaktionen.
Tyvärr kan jag idag inte berätta vad det är. Det finns en viss risk att frun googlar på "födelsedag, subliminal varseblivning, Högskoleprov och sängfrukost". Och då är jag rökt.
Den som har tummarna i behåll kniper tokhårt om dom.

2 kommentarer:

Rumsockupanten sa...

Som mycket avancerad tjuvtittare kan jag bara sucka: Inget tekniskt, var det ju!!!!

Anonym sa...

Till Alla läsare av makens blog. Jag ber att få understryka att min man överdriver en smula, minst sagt. Bilden han ger av mig är inte direkt smickrande. Jag förstår att ni tycker såååå synd om honom, men det tycker jag att ni ska sluta med omedelbart. Han har nämligen en underbar fru, är det nån som vet så är det jag!